Click here to read this article in English
Fra CSR til varig forandring – en serie i syv afsnit
Dette er andet kapitel i vores serie om, hvordan virksomheder kan skabe reel og varig social forandring gennem jeres CSR-indsatser.
Serien bygger på bogen ”Change for Good – An Action-Oriented Approach for Businesses to Benefit from Solving the World’s Most Urgent Social Problems” af Paul Klein.
Serien består af følgende artikler:
1. Canadisk CSR-guru: Drop lightudgaven af ansvarlighed, og skab varig social forandring i stedet
2. Vil I skabe varig forandring? Her er 9 vigtige spørgsmål at tage stilling til
3. The Impakt Model: Sådan finder I jeres vej mod varig forandring
4. Forandringens byggeklodser – de syv principper i Change for Good
5. God CSR starter hos medarbejderne. Sådan får I dem med
6. Kan en skarp CSR-profil skade jeres omdømme? Tjek risikoen her
7. Virksomhedsguide: Sådan går I fra snak om social forandring til handling
I har arbejdet med CSR længe, men er der nogen synlig impact af jeres aktiviteter?
Der har selvfølgelig været gode projekter, og I har kunnet bruge det i jeres kommunikation. Men har de penge og de ressourcer, I har brugt på CSR skabt en varig forandring?
Hvis svaret på det spørgsmål er nej, så er tiden måske inde til at lægge jeres indsats om.
For I kan gøre en reel forskel i verden, hvis I vel at mærke tager jeres sociale ansvarlighed lige så alvorligt som I tager jeres indtjening.
Det er ikke let, men det er muligt, lyder budskabet fra Paul Klein. Han er forfatter til bogen ”Change for Good” og har arbejdet med CSR i mere end 30 år.
I denne artikel får I udgangspunktet for den omstillingsproces, I skal i gang med, hvis I vil skabe varig social forandring. Det består af ni spørgsmål, I kan stille jer selv.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: