Fra CSR til varig forandring - en serie i syv afsnit
Dette er tredje kapitel i vores serie om, hvordan virksomheder kan skabe reel og varig social forandring gennem jeres CSR-indsatser.
Serien bygger på bogen ”Change for Good – An Action-Oriented Approach for Businesses to Benefit from Solving the World’s Most Urgent Social Problems” af Paul Klein.
Serien består af følgende artikler:
1. Canadisk CSR-guru: Drop lightudgaven af ansvarlighed, og skab varig social forandring i stedet
2. Vil I skabe varig forandring? Her er 9 vigtige spørgsmål at tage stilling til
3. The Impakt Model: Sådan finder I jeres vej mod varig forandring
4. Forandringens byggeklodser – de syv principper i Change for Good
5. God CSR starter hos medarbejderne. Sådan får I dem med
6. Kan en skarp CSR-profil skade jeres omdømme? Tjek risikoen her
7. Virksomhedsguide: Sådan går I fra snak om social forandring til handling
Click here to read the article in English
Der er ikke mange, som tager på natløb i ukendt terræn uden et ordentligt kort. Og de, der gør, fortryder det hurtigt.
På samme måde har I brug for et kort, der viser den rute, I skal følge, hvis I har besluttet jer for at skabe mærkbar social forandring. Kortet skal være hjemmelavet og skræddersyet til jeres virksomhed. For det er kun jer, der ved, hvor I befinder jer, og hvor I gerne vil hen.
Så lad os komme i gang med at tegne det.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: