Click here to read the article in English
Var det noget med en mandelolie til 30 kroner? Eller et sæt balinesisk inspirerede øreringe til 17 kroner? Eller hvad med et halvt kilo tørrede abrikoser til 11,50?
På Sell Hunza kan du købe lokalt producerede varer fra den fjerntliggende Hunzadal i det nordøstlige hjørne af Pakistan, 600 kilometer fra hovedstaden Islamabad.
E-handelsplatformen er lavet af fire skoleelever som en del af Enterprise Challenge Pakistan – et entreprenørskabsprogram, der giver eleverne de basale færdigheder, der skal til for at blive sociale entreprenører.
”Vi ønsker, at børnene skal forstå, at uanset om de vælger at blive ingeniør, læge eller advokat, kan de også være iværksætter. Og de kan gøre en social forskel igennem deres iværksætteri,” siger Mariyam Toor. Hun er ansvarlig for programmet, der drives af SEED Ventures, som investerer i sociale virksomheder og opbygningen af socialt entreprenørskab i Pakistan.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: