”Fordi mennesker og materialer fortjener en chance til.”
Med den slagsætning indrammer den socialøkonomiske virksomhed Råt & Godt i Aalborg hele hjertet i sit virke.
Sætningen er både rammende og fyndig. Det tror jeg, de fleste kan blive enige om. Alligevel har Råt & Godt et hjertesuk.
For hvis virksomheden vil være specifik om, hvilken samfundsgavn den gør – og det vil den – så kommer den til kort. Råt & Godt mangler simpelthen præcise data for sin impact. Og det frustrerer Theresa Hansen og Pernille Møller.
”Vi vil gerne lave så god en indsats som muligt. Derfor er det vigtigt for os at måle, så vi ikke kun baserer os på intuition. Og samtidig er det vigtigt for os at vise over for donorer og kommuner, hvad der virker. For det bliver vi hele tiden målt på,” siger Theresa Hansen, som er fundraiser og udviklingskonsulent i Råt & Godt.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: