Af Ryan Bromley
Click here to read the column in English
Ifølge den seneste CEO Survey fra PricewaterhouseCoopers er ESG blevet et centralt mål for den finansielle sektor. Paradoksalt nok er mange virksomheder alligevel stadig på udkig efter måder at omsætte deres formål til handling og i sidste ende til impact.
En måde, virksomheder griber det an på, er at bygge formål ind i deres kundevendte produkter. Som PwC skriver i rapporten "... rummer det en mulighed af den slags, man kun får en gang i løbet af en generation, for at være innovativ, vinde nye kunder og være på forkant med bæredygtig økonomisk vækst."
Men befinder du dig på gulvet i en virksomhed med ansvar for at skabe formålsstyrede kundeprodukter, er der to afgørende spørgsmål for dig:
Hvordan gør jeg det godt?
Og hvordan undgår jeg risikoen for at blive anklaget for greenwashing?
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: