Connect with us

Hvad søger du?

Inspiration

Kan duften af Skandinavien gøre verden til et bedre sted?

Skandinavien har noget helt unikt at tilbyde verden. Et mindset, der kan rette op på ubalancer overalt på kloden. Men vi kan ikke selv se det. Derfor har Shaun Russell skabt firmaet Skandinavisk som et instrument til at fortælle verden, hvad den har brug for. Gennem duft.

Der er noget ved Skandinavien, som virker. Og resten af verden vil have godt af at lære det at kende, mener Shaun Russell. [Foto. Jumpstory]

Ja!

Det er svaret på spørgsmålet i overskriften. I hvert fald ifølge Shaun Russell, selv om han næppe selv ville sige det sådan. For Shaun Russell er ikke en mand af få ord. Og hans verden er fuld af nuancer og noter.  

Ret beset ville det også være en skændsel at reducere hele hans verdensbillede til så simpelt et svar.

Det ville være at negligere hele hans argumentation for, at Skandinavien har noget særligt, som verden har brug for. Og det ville være en grov undervurdering af, hvad det kræver at give verden, hvad han mener, den behøver.

Så lad os gøre noget andet. Lad os fortælle historien om en markedsføringsekspert, som mødte en dansk pige i Sydney og kom til Skandinavien, hvor han gradvist opdagede en kompleks og finurlig region, der forsynede ham med det formål, han så desperat havde ledt efter og besluttede at udbrede sin åbenbaring til resten af verden. Gennem duftlys.

Det er en beretning, der ikke er overstået på et øjeblik. Den kræver, at du er tålmodig og hænger i til det sidste.

På samme måde som Shaun Russell gradvist forstod Skandinavien, vil du også bid for bid begynde at forstå Shaun Russell og formålet med hans firma Skandinavisk.

For Shaun Russell har historien foreløbig taget ti år. Og han er stadig langt fra mål.

Og hvilket bedre sted at begynde end målet: Shaun Russells vision. Fortalt med hans egne ord.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.

Få inspiration og lær af de dygtigste.

Gratis prøveadgang »

Alternativ

Har du allerede abonnement? Log ind her:

Mere du kan læse:

Overblik

Social og grøn impact kan gå hånd i hånd. Det demonstrerer to cateringvirksomheder, som vi kigger nærmere på i Ugens Impact, hvor vi også...

Artikel

Kantine-frokost- og cateringbranchen kan bidrage til en bæredygtig verden i højere grad, end den gør i dag. Mød to virksomheder, der arbejder på at...

Artikel

Efter konkursen sidste år strømmer øllet igen ud af hanerne hos People Like Us. Stifteren Lars Carlsen vil arbejde på at opskalere og udbrede...

Artikel

Danmark har kun knap to procent vild natur. Det er uhyggeligt, mener Aviaja Riemann-Andersen. Mød medstifter og direktør i virksomheden Agrain i denne uges...

Copyright © Impact Insider