Fra CSR til varig forandring – en serie i syv afsnit
Dette er syvende og sidste kapitel i vores serie om, hvordan virksomheder kan skabe reel og varig social forandring gennem jeres CSR-indsatser.
Serien bygger på bogen ”Change for Good – An Action-Oriented Approach for Businesses to Benefit from Solving the World’s Most Urgent Social Problems” af Paul Klein.
Serien består af følgende artikler:
1. Canadisk CSR-guru: Drop lightudgaven af ansvarlighed, og skab varig social forandring i stedet
2. Vil I skabe varig forandring? Her er 9 vigtige spørgsmål at tage stilling til
3. The Impakt Model: Sådan finder I jeres vej mod varig forandring
4. Forandringens byggeklodser – de syv principper i Change for Good
5. God CSR starter hos medarbejderne. Sådan får I dem med
6. Kan en skarp CSR-profil skade jeres omdømme? Tjek risikoen her
7. Virksomhedsguide: Sådan går I fra snak om social forandring til handling
Click here to read the article in English
I har besluttet jer for, at jeres virksomhed skal gøre mere end blot at tjene penge. I vil bruge jeres position og ressourcer til at gøre en social forskel. Men hvordan gør I jeres tanker til virkelighed? Hvordan går I fra snak til handling?
Den canadiske ekspert i CSR og social forandring, Paul Klein, har formuleret syv trædesten, I kan bruge til at udvikle en social businesscase, der sikrer jer den fornødne opbakning på jeres vej.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: