Innovation og opskalering – en serie i seks afsnit
Dette er andet kapitel i vores serie på seks artikler om innovation og opskalering med henblik på at opnå impact.
Serien er bygget på bogen ”Innovation and Scaling for Impact” af Christian Seelos og Johanna Mair og tager jer igennem de nødvendige overvejelser forbundet med innovations- og opskaleringsprocesser.
Serien består af følgende artikler:
1. Interview med Christian Seelos
2. Skalering eller innovation? Om røde og grønne zoner
3. Innovationens indbyggede usikkerhed: Her er 6 spørgsmål, I bør stille jer selv
4. Innovationens 3 faser – og deres sygdomstegn
5. 3 anbefalinger til organisationer, der vil skabe impact
6. 6 trin på vejen mod produktiv innovation
Befinder din organisation sig i rød eller grøn zone?
Hvis du ikke lige kan svare på det spørgsmål, så lad være med at gå i panik. Men læs med her. For svaret er faktisk ret afgørende for, om I skal innovere jer frem til en mulig impact, eller om I er klar til at skalere.
Lad os lige starte med at kridte zonerne op:
Rød er innovationen: Her er en organisation ude at betræde nyt land. Her fostres og afprøves de nye ideer, organisationen skal bruge til at forløse sit formål. Hvis ideerne vel at mærke virker.
Grøn er opskalering: Her gør en organisation mere af det, den er god til. Eller den forbedrer det, den allerede gør. Eller begge dele.
Og lad det være sagt med det samme: Det er i den grønne zone, jeres impact er størst. Det er der, I gør størst forskel for flest mennesker.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: