Connect with us

Hvad søger du?

Inspiration

Sådan udvikler Mikkel og hans team produkter med impact: “Der er masser af skaberkraft i Too Good To Go”

Innovation er sat i system hos firmaet bag verdens største madspilds-app, Too Good To Go. Hvis vi bygger 20 ting, og der kun er en, der virker, så er de 19 ting rent spild. Og vi er imod spild, siger Mikkel Fog Holm-Nielsen.

Mikkel Fog Holm-Nielsen i brainstorm med Troels Støvring fra Too Good To Go. [Foto: Tanja Møller Andersen/Too Good To Go]

Ideen havde banket på hvert eneste vandrør i Too Good To Go i månedsvis: Hvorfor skal folk selv hente deres overskudsmad? Hvad med at vi bringer den ud?

Ideen var oplagt, men alligevel ikke helt uproblematisk. For hvad sker der med CO2-belastningen, hvis Too Good To Go skal bringe maden hjem til brugerne? Og er det overhovedet noget, brugerne vil have?

Mikkel og hans team besluttede sig for at teste det.

I en håndfuld butikker i Portugal lancerede Too Good To Go poser med udbringning for 1,8 Euro ekstra.

Men produktet var falsk. De kunder, der købte det, fik ikke en pose med overskudsmad, men en opringning med en forklaring og et gavekort til et gratis måltid.

Metoden kaldes pretotyping. Og det er en af måderne, Too Good To Go finder ud af, om nye ideer skal have ben at gå på.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.

Få inspiration og lær af de dygtigste.

Gratis prøveadgang »

Alternativ

Har du allerede abonnement? Log ind her:

Mere du kan læse:

Overblik

Skal bankerne tage større ansvar for, at hjemløse og andre udsatte har adgang til kontanter? Det er et af de spørgsmål, vi kommer ind...

Artikel

Socialt udsatte fryses ude af banksystemet: konti lukkes af bankerne, og de udsatte får nej til at oprette nye andre steder. Det fastlåser deres...

Artikel

Energi til Hinanden startede som en indsats for unge i udsatte positioner i Esbjerg. Med resultater over forventning vil kommunen nu udbrede metoden til...

Insiderviden

Der er rigtig mange gode grunde til at blive klogere på, hvilken forskel vi skaber. Men at måle impact er ikke altid det rigtige...

Copyright © Impact Insider