Ideen havde banket på hvert eneste vandrør i Too Good To Go i månedsvis: Hvorfor skal folk selv hente deres overskudsmad? Hvad med at vi bringer den ud?
Ideen var oplagt, men alligevel ikke helt uproblematisk. For hvad sker der med CO2-belastningen, hvis Too Good To Go skal bringe maden hjem til brugerne? Og er det overhovedet noget, brugerne vil have?
Mikkel og hans team besluttede sig for at teste det.
I en håndfuld butikker i Portugal lancerede Too Good To Go poser med udbringning for 1,8 Euro ekstra.
Men produktet var falsk. De kunder, der købte det, fik ikke en pose med overskudsmad, men en opringning med en forklaring og et gavekort til et gratis måltid.
Metoden kaldes pretotyping. Og det er en af måderne, Too Good To Go finder ud af, om nye ideer skal have ben at gå på.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: