Connect with us

Hvad søger du?

Inspiration

Sådan får du dine medarbejdere til at elske effektmåling

Mennesker kan grundlæggende ikke fordrage effektmåling, men der er håb, viser et britisk studie af måling i sociale organisationer. Og kommunikation er afgørende, siger professor og forfatter til bogen “Measurement Madness” Pietro Michelli.

Yes, man! Nu skal vi måle. [Foto: Jumpstory]

Click here to read the article in English

Du har selvfølgelig luret det: Overskriften er clickbait.

Men hvordan skal jeg ellers få dig til at læse en artikel om noget så kedeligt som effektmåling?

Den brutale sandhed er, at der ikke findes nogen smart måde at få mennesker til at knuselske effektmåling.

Eller som professor Pietro Micheli fra Warwick Business School i Coventry siger:

”Det er ikke sådan, at folk kan vendes til at blive måleelskere.”

Det betyder imidlertid ikke, at man ikke skal forsøge. Og hvis man går ordentligt til værks, kan man komme et godt stykke vej.

”Hvis folk kan se, at der er en god grund til at måle, vil de købe ind på det,” siger professoren.  

Og det er det, denne artikel handler om. For det er vigtigt at måle.

”Vi har masser af forskning, der viser, at hvis organisationer er gode til at bruge gode metoder og redskaber til at indsamle og analysere data, så bliver de bedre. Det ved vi,” siger Pietro Micheli.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.

Få inspiration og lær af de dygtigste.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her:

Mere du kan læse:

Artikel

Mind Your Own Business har gennem 13 år øget fagligheden og selvtilliden hos unge i udsatte positioner. Kvinden bag, Maria Kavita Nielsen, fik ideen...

Artikel

Det bliver svært at få social- og sundhedsmedarbejdere nok til at dække fremtidens behov. Gennem frivillige møder med ældre vil virksomheden Elderlearn give tosprogede...

Viden udefra

Selskaber i stribevis bryster sig af at tage socialt ansvar. Alligevel afskediger de medarbejdere – også i tider, hvor det går godt for selskabet....

Insiderviden

Pengemændene vil vide, hvor meget gavn de får for deres dollars, og de sociale entreprenører vil vide, hvordan de kan gøre deres arbejde bedre....

Copyright © Impact Insider