Click here to read the article in English
Du har selvfølgelig luret det: Overskriften er clickbait.
Men hvordan skal jeg ellers få dig til at læse en artikel om noget så kedeligt som effektmåling?
Den brutale sandhed er, at der ikke findes nogen smart måde at få mennesker til at knuselske effektmåling.
Eller som professor Pietro Micheli fra Warwick Business School i Coventry siger:
”Det er ikke sådan, at folk kan vendes til at blive måleelskere.”
Det betyder imidlertid ikke, at man ikke skal forsøge. Og hvis man går ordentligt til værks, kan man komme et godt stykke vej.
”Hvis folk kan se, at der er en god grund til at måle, vil de købe ind på det,” siger professoren.
Og det er det, denne artikel handler om. For det er vigtigt at måle.
”Vi har masser af forskning, der viser, at hvis organisationer er gode til at bruge gode metoder og redskaber til at indsamle og analysere data, så bliver de bedre. Det ved vi,” siger Pietro Micheli.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: