Fra CSR til varig forandring – en serie i syv afsnit
Dette er fjerde kapitel i vores serie om, hvordan virksomheder kan skabe reel og varig social forandring gennem jeres CSR-indsatser.
Serien bygger på bogen ”Change for Good – An Action-Oriented Approach for Businesses to Benefit from Solving the World’s Most Urgent Social Problems” af Paul Klein.
Serien består af følgende artikler:
1. Canadisk CSR-guru: Drop lightudgaven af ansvarlighed, og skab varig social forandring i stedet
2. Vil I skabe varig forandring? Her er 9 vigtige spørgsmål at tage stilling til
3. The Impakt Model: Sådan finder I jeres vej mod varig forandring
4. Forandringens byggeklodser – de syv principper i Change for Good
5. God CSR starter hos medarbejderne. Sådan får I dem med
6. Kan en skarp CSR-profil skade jeres omdømme? Tjek risikoen her
7. Virksomhedsguide: Sådan går I fra snak om social forandring til handling
Click here to read the article in English
Perioden fra 2010 til 2020 var definerende for udviklingen i virksomheders sociale ansvar. Det var i den periode, virksomheder for alvor begyndte at bygge broen mellem den til tider højtravende retorik om at tage ansvar og det at gøre en forskel i praksis.
I det tiår begyndte erhvervsledere, ifølge den canadiske CSR-ekspert Paul Klein, at indse, at deres CSR-programmer ikke skabte de resultater, som de ønskede, og at der var behov for et gearskifte.
At gøre den forskel, verden har brug for, hvis vores største og vildeste problemer skal løses, kræver, at organisationer i det offentlige, civilsamfundet og erhvervslivet arbejder effektivt og dedikeret – og at deres indsats hviler på et solidt fundament.
I sin bog ”Change for Good” beskriver Paul Klein de byggeklodser, hans tilgang til CSR med reel impact bygger på.
I får de syv principper her.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: