Connect with us

Hvad søger du?

Værktøjer

God CSR starter hos medarbejderne. Sådan får I dem med

Medarbejderne er jeres virksomheds vigtigste aktiv, hvis I vil skabe varig social forandring. Her får I den canadiske CSR-ekspert Paul Kleins tips til, hvordan I involverer og engagerer jeres medarbejdere.

Ved hver af disse skærme kan der sidde en medarbejder, som kan give et værdifuldt bidrag til jeres arbejde med at skabe social forandring. Sørg for at få jeres ansatte med jer. [Foto: JumpStory]

Fra CSR til varig forandring – en serie i syv afsnit

Dette er femte kapitel i vores serie om, hvordan virksomheder kan skabe reel og varig social forandring gennem jeres CSR-indsatser.

Serien bygger på bogen ”Change for Good – An Action-Oriented Approach for Businesses to Benefit from Solving the World’s Most Urgent Social Problems” af Paul Klein.

Serien består af følgende artikler:

1. Canadisk CSR-guru: Drop lightudgaven af ansvarlighed, og skab social forandring i stedet
2. Vil I skabe varig forandring? Her er 9 vigtige spørgsmål at tage stilling til
3. The Impakt Model: Sådan finder I jeres vej mod varig forandring
4. Forandringens byggeklodser – de 7 principper i Change for Good
5. God CSR starter hos medarbejderne. Sådan får I dem med
6. Kan en skarp CSR-profil skade jeres omdømme? Tjek risikoen her
7. 7 skridt når I vil gå fra snak til handling

Click here to read the article in English

I befinder jer lige oven på en guldåre. Og selv om den ikke er synlig ved første blik, ligger guldet ikke mere end et spadestik under overfladen og venter på at blive gravet ud.

Det er jeres medarbejdere, vi taler om. Deres viden. Deres kompetencer. Deres engagement. Og vel at mærke ikke det, der indgår i deres formelle arbejdsbeskrivelse, men alle de oplevelser, erfaringer, sorger og glæder, der har gjort dem til de mennesker, de er.

Det er nærmest uanede ressourcer, der kan gøre en kæmpe forskel for jer som virksomhed i jeres bestræbelser på at skabe social forandring – hvis I vel at mærke formår at sætte dem fri.

For den canadiske CSR-ekspert Paul Klein bør enhver virksomheds sociale forandringsprogrammer starte med, at I nysgerrigt udforsker, hvad jeres medarbejdere brænder for. For deres ild kan blive det brændstof, der driver jeres sociale programmer fremad.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.

Få inspiration og lær af de dygtigste.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her:

Mere du kan læse:

Artikel

Impact Insider skal hjælpe organisationer, virksomheder, fonde, investorer og offentlige institutioner med at finde ud af, hvordan de bedst gør gavn for samfundet –...

Inspiration

Socialt iværksætteri er noget af det mest meningsfulde, man kan foretage sig, og rammevilkårene er overordnet gode. Men der mangler sparring om bæredygtige forretningsmodeller,...

Artikel

Innovation er som en bibelsk plage, der fejer hen over organisationerne, mener professor ved Stanford Universitet Christian Seelos. Et vist mål af innovation er...

Inspiration

Foreningen FISKEN vil gerne måle, hvilken forskel den sociale organisations værested gør for brugerne. Men hvordan kan man det uden at spolere det fristed,...

Copyright © Impact Insider