Fra CSR til varig forandring – en serie i syv afsnit
Dette er femte kapitel i vores serie om, hvordan virksomheder kan skabe reel og varig social forandring gennem jeres CSR-indsatser.
Serien bygger på bogen ”Change for Good – An Action-Oriented Approach for Businesses to Benefit from Solving the World’s Most Urgent Social Problems” af Paul Klein.
Serien består af følgende artikler:
1. Canadisk CSR-guru: Drop lightudgaven af ansvarlighed, og skab varig social forandring i stedet
2. Vil I skabe varig forandring? Her er 9 vigtige spørgsmål at tage stilling til
3. The Impakt Model: Sådan finder I jeres vej mod varig forandring
4. Forandringens byggeklodser – de syv principper i Change for Good
5. God CSR starter hos medarbejderne. Sådan får I dem med
6. Kan en skarp CSR-profil skade jeres omdømme? Tjek risikoen her
7. Virksomhedsguide: Sådan går I fra snak om social forandring til handling
Click here to read the article in English
I befinder jer lige oven på en guldåre. Og selv om den ikke er synlig ved første blik, ligger guldet ikke mere end et spadestik under overfladen og venter på at blive gravet ud.
Det er jeres medarbejdere, vi taler om. Deres viden. Deres kompetencer. Deres engagement. Og vel at mærke ikke det, der indgår i deres formelle arbejdsbeskrivelse, men alle de oplevelser, erfaringer, sorger og glæder, der har gjort dem til de mennesker, de er.
Det er nærmest uanede ressourcer, der kan gøre en kæmpe forskel for jer som virksomhed i jeres bestræbelser på at skabe social forandring – hvis I vel at mærke formår at sætte dem fri.
For den canadiske CSR-ekspert Paul Klein bør enhver virksomheds sociale forandringsprogrammer starte med, at I nysgerrigt udforsker, hvad jeres medarbejdere brænder for. For deres ild kan blive det brændstof, der driver jeres sociale programmer fremad.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: