Klik her for at læse artiklen på engelsk
Det er ikke alle regnestykker, der går i plus. Men der er ingen tvivl om det positive facit, når man opsummerer effekten af at undervise skolebørn i iværksætteri.
Det er budskabet fra den britiske tænketank The Entrepreneurs Network, TEN, som har undersøgt effekten af entreprenørskabsprogrammer i hele verden.
”Data peger i retning af, at undervisning i entreprenørskab er ubetinget godt,” siger Sam Dumitriu, som er forskningsdirektør i TEN.
I rapporten ”Educating future founders” gennemgår TEN evalueringer af en lang række undervisningsprogrammer. Og selv om kvaliteten af evalueringerne varierer, peger strømpilene konsekvent i én retning: Undervisningen giver unge en bevidsthed om, hvad iværksætteri er og kan. Og samtidig får de færdigheder, som de kan trække på resten af livet.
Derfor bør entreprenørskabsundervisning være en fast del af grundskolernes pensum, argumenterer TEN.
”Efter min opfattelse er der argumenter for at undervise børn i iværksætteri i hele verden,” siger Sam Dumitriu.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: