Connect with us

Hvad søger du?

Inspiration

Simons slagsmål med CO2-regnskabet

Hvordan dokumenterer man en positiv effekt af sin forretning, når bevisførelsen bygger på antagelser om en alternativ virkelighed, hvor ens forretning ikke eksisterede? Den gordiske knude forsøger Simon Nohrstedt Søndergaard fra Buddha Bikes at løse.

Martin Sylvest fra Buddha Bikes i gang med at bygge en ny cykel ud af gamle dele.

”Sælger vi 1.000 cykler på et år, er det fristende at tale om en besparelse på 200.000 kilo CO2,” står der på hjemmesiden for den socialøkonomiske cykelhandler Buddha Bikes. Men efter punktummet fortsætter sætningen:

”Det vil dog være lige så sandt at sige, at vi i det år har belastet atmosfæren med 1.000 gange 30 kilo CO2.”

Dobbeltheden i budskabet er meget sigende for de kvaler, Simon Nohrstedt Søndergaard har med at måle sit cykelfirmas impact.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.

Få inspiration og lær af de dygtigste.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her:

1 kommentar

Mere du kan læse:

Artikel

Mind Your Own Business har gennem 13 år øget fagligheden og selvtilliden hos unge i udsatte positioner. Kvinden bag, Maria Kavita Nielsen, fik ideen...

Artikel

Det bliver svært at få social- og sundhedsmedarbejdere nok til at dække fremtidens behov. Gennem frivillige møder med ældre vil virksomheden Elderlearn give tosprogede...

Viden udefra

Selskaber i stribevis bryster sig af at tage socialt ansvar. Alligevel afskediger de medarbejdere – også i tider, hvor det går godt for selskabet....

Insiderviden

Pengemændene vil vide, hvor meget gavn de får for deres dollars, og de sociale entreprenører vil vide, hvordan de kan gøre deres arbejde bedre....

Copyright © Impact Insider