Click here to read this article in English
Skal jeg vælge de økologiske tomater, der er importeret fra Spanien, eller de danske, der er dyrket i drivhus? Og hvad med min cola: Skal det være Pepsi eller Coca-Cola?
Spørgsmål af den karakter har martret ansvarlige forbrugere for ikke at tale om deres organisationer i årtier.
“Når jeg står i supermarkedet og skal købe et morgenmadsprodukt til min to-årige datter, så befinder jeg mig i en skov af mærkninger. Et produkt er pakket i genanvendelig emballage, et andet er fremstillet lokalt, et tredje er fairtrade, og et fjerde er vegansk,” siger Annu Nieminen:
“Lige nu er det så vanskeligt for os som forbrugere at forstå, hvilke produkter der er i overensstemmelse med vores værdier. Jeg tror på, at vi kan gøre det bedre i denne tid, hvor vi med hjælp fra vores venner, computerne, har adgang til at analysere så mange data.”
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: