Connect with us

Hvad søger du?

Artikel

Tre stærke profiler træder ind i bestyrelsen for Impact Insider

Efter en strategiproces udvider Impact Insider bestyrelsen. Tre nye medlemmer skal forstærke mediets forretning og skabe endnu dybere forståelse for, hvordan man skaber impact samt sikre et stærkere fokus på kommunerne.

"Kombinationen af formål og forretning kræver unikke kompetencer som supplement til de kvalifikationer, der allerede er til stede i bestyrelsen,” siger Mette Rosendahl. [Foto: Thomas Sjørup.

Der bliver brug for et større mødelokale, når Impact Insiders bestyrelse træder sammen næste gang. Efter en strategiproces har bestyrelsen besluttet at udvide beslutningskredsen fra fire til syv medlemmer. 

“Impact Insider er sat i verden for at skabe værdi for samfundet og skal samtidig opbygge en bæredygtig økonomi. Kombinationen af formål og forretning kræver unikke kompetencer som supplement til de kvalifikationer, der allerede er til stede i bestyrelsen,” siger Impact Insiders forperson Mette Rosendahl. 

Herudover er det bestyrelsens analyse, at kommunerne spiller en central og stadig større rolle for udviklingen af Danmarks velfærd. 

“Derfor er det afgørende, at Impact Insider kommer tættere på de kommunale dynamikker for at kunne levere viden til kommunerne og deres samarbejdspartnere,” siger Mette Rosendahl. 

Tre markante profiler

Hun glæder sig over, at det er lykkedes Impact Insider at tiltrække tre markante profiler, som meget præcist matcher mediets strategiske retning. 

Der er tale om Birgitte Frost Mathiesen, Karsten Storgaard Bjerre og Morten Jørgensen Stald. 

Birgitte Frost Mathiesen er stifter af firmaet Molly’s Heart, der importerer og sælger bæredygtigt fremstillet tøj og brugskunst fra Afrika. Inden da har hun arbejdet knap ti år i Den Sociale Kapitalfond – heriblandt med impact og forretningsudvikling. 

Karsten Storgaard Bjerre er chefkonsulent hos kommunernes udviklingscenter, Komponent, og har skrevet PhD om sociale investeringer.  Før det har han arbejdet som chefkonsulent i Københavns Kommune, udviklingschef i Greve Kommune og som seniorkonsulent hos Rambøll.

Og Morten Jørgensen Stald er selvstændig i firmaet Travers, hvor han hjælper rådgiver virksomheder om udviklingen af deres kommercielle indsatser. Før da har han blandt andet været kommerciel direktør for Information og bladsalgschef hos Berlingske. 

Den nye bestyrelse træder sammen for første gang 21. juni.

Mere du kan læse:

Overblik

Social og grøn impact kan gå hånd i hånd. Det demonstrerer to cateringvirksomheder, som vi kigger nærmere på i Ugens Impact, hvor vi også...

Artikel

Kantine-frokost- og cateringbranchen kan bidrage til en bæredygtig verden i højere grad, end den gør i dag. Mød to virksomheder, der arbejder på at...

Artikel

Efter konkursen sidste år strømmer øllet igen ud af hanerne hos People Like Us. Stifteren Lars Carlsen vil arbejde på at opskalere og udbrede...

Artikel

Danmark har kun knap to procent vild natur. Det er uhyggeligt, mener Aviaja Riemann-Andersen. Mød medstifter og direktør i virksomheden Agrain i denne uges...

Copyright © Impact Insider