Innovation og opskalering - en serie i seks afsnit
Dette er femte kapitel i vores serie om innovation og opskalering med henblik på at opnå impact.
Serien bygger på bogen "Innovation and Scaling for Impact" af Christian Seelos og Johanna Mair og tager jer igennem de nødvendige overvejelser forbundet med innovations- og opskaleringsprocesser.
Serien består af følgende artikler:
1. Interview med Christian Seelos
2. Skalering eller innovation? Om røde og grønne zoner
3. Innovationens indbyggede usikkerhed: Her er 6 spørgsmål, I bør stille jer selv
4. Innovationsprocessens tre faser - og deres sygdomstegn
5. 3 anbefalinger til organisationer, der vil skabe impact
6. 6 trin på vejen mod produktiv innovation
Jeres organisation er sat i verden for at gøre en forskel. Men hvordan gør I mest gavn for de mennesker, I vil hjælpe?
Gennem arbejdet med bogen ”Innovation and Scaling for Impact” har forskerne Christian Seelos og Johanna Mair fået en række indsigter, som de har kogt ind til tre anbefalinger.
Dem får I lige om lidt, men først efter det, som forskerne selv kalder deres vigtigste indsigt: Alle organisationer opererer efter en impactlogik. Men alt for ofte er den implicit.
Det er meget få organisationer, som har en udtalt impactlogik, der sætter dem i stand til at opsamle viden om de problemer, de arbejder med, om deres egne kompetencer og om deres strategiske målsætninger.
Derfor har alt for få organisationer en klart optegnet grøn zone – altså den viden, den kompetence og det organisatoriske setup, der gør dem i stand til at opskalere deres ydelser og hele tiden hjælpe flere mennesker bedre.
De følgende anbefalinger kan hjælpe jer med at definere jeres impactlogik og finde jeres grønne zone.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Impact Insider får du indsigt i, hvordan man bedst skaber, måler og rapporterer impact.
Få inspiration og lær af de dygtigste.
Har du allerede abonnement? Log ind her: